Дистанційна освіта – це те актуальне питання, яке сьогодні найчастіше обговорюється в освітянській спільноті. Запровадження дистанційного навчання вимагало швидкої та гнучкої адаптації педагогів та здобувачів освіти до нового освітнього середовища.
Допомогти викладачам хімії, біології та географії швидше опанувати технології роботи в онлайн-середовищі покликана обласна секція викладачів природничих предметів на тему «Дистанційне навчання: теорія та практика», яка відбулась 14 травня 2020 року.
Засідання відкрила Лілія Мамчур, керівник секції, яка ознайомила учасників з документами Міністерства освіти та науки України щодо організації дистанційного навчання в умовах карантину, з теоретичними основами організації навчального процесу на платформах та сервісах дистанційного навчання. Керівник секції проаналізувала анкети викладачів природничих предметів щодо ефективності організації дистанційного навчання у ЗП(ПТ)О, яка була розміщена у фейсбуці в групі «Профтехосвіта Волині». За результатами анонімного анкетування 67% респондентів організували дистанційне навчання за допомогою месенджерів (Viber, Messenger, Telegram), 58% – через електронну пошту, 52% – за допомогою віртуальних освітніх середовищ (Moodle, Google Classroom); кількість учнів, які беруть участь у дистанційному навчанні коливається від 20% до 100%; 64% педагогів проводять контроль знань через електронну пошту, 54% – через вайбер, 42% – через відеозвязок (Skype, Zoom). На думку викладачів, основними проблемами в організації дистанційного навчання є недостатнє (різне) технічне забезпечення учнівської молоді, невисокий рівень вмінь працювати з онлайн сервісами, незнання інструментів оцінювання знань учнів.
Практичним досвідом роботи з впровадження дистанційного навчання поділилися Світлана Ситник, Наталія Ковальчук, викладачі ДПТНЗ «Луцьке ВПУ», Надія Маркевич, викладач Старовижівського професійного ліцею та Світлана Калитюк, викладач Володимир-Волинського ВПУ. Виступи педагогів засвідчили про високий рівень професіоналізму, здатність швидко вчитися та адаптуватися до умов навчання у дистанційному середовищі.
На закінчення роботи секції керівник ознайомила учасників з безкоштовними Інтернет-сервісами та інструментами дистанційного навчання та підвела підсумки роботи секції.